23 Ağustos 2009

Antalya Kültür Envanteri


2003-2004 yıllarında,Kültürel ve doğal değerlerin korunmasına yönelik olarak Antalya Valiliği tarafından 8 cilt halinde gerçekleştirilen; Antalya kültürel ve doğal miras envanterinin 3 cildinde(Kale, Kaş ve Demre) ben de Antalya Müzesi temsilcisi olarak yer almıştım.Birkaç ay boyunca hem yerinde gidip tespitler yapmış, fotograflar çekmiş ,hem de bir sürü metin tarayıp,yapılar hakkında kısa açıklamalar yazmıştık. mantık, tescil kartı mantığı idi.ancak bizim sayfalarımız oldukça nitelikli özetler içeriyordu.bunları bilgisayara geçirip, düzenlemek ve basıma hazırlamak da cabası.herhalde bir daha bu kadar güzel bir çalışmanın içinde yer alamam.(ayşe ve esra sizi çok özledim :()
bugun nette gezerken envanterin internette de paylaşıldığını ve şuradan bilgisayarınıza indirerek okuyabileceğinizi gördüm.
nedense benim indirdiğimde hazırlayanlar sayfalarını silmişlerdi. ben de kendi elimdeki ciltten fotografladım :)(gerçi o soyadını tarihe gömeli 8 sene oldu ama orda ilk işe giriş halimle yazmışız?)
Antalya'nın kültürel ve doğal mirası ile ilgili sıkı bir envanter.ilgilenenler için güzel kaynak.
bir bakın derim.



not: www.ozlemceylan.com'a Likya ile ilgili yazı dizisi geliyor..yakında...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder